Alla inlägg den 24 april 2013

Av Alexandra Hansen - 24 april 2013 13:12

Snacka om att jag blev en glad tjej när jag upptäckte att min blogg fanns kvar och att jag lyckades komma in på den! :) Har inte haft tillgång till någon egen dator på ett tag utan levt lite för mycket i min lilla Iphone ruta så skönt att ha något större att skriva på nu!


Ungefär 1 år sedan jag var inne här sist, hade väl ett litet tag gett upp min bloggkarriär haha!

Ja på ett år hinner de ju hända väldigt mycket, de är ju trots allt 12 månader och 365 dagar.

Från att varit en skolflicka till att bli kastad ut i arbetslivet..de har både varit roligt och jobbigt, skolan hade man ju hela tiden och den hade sina bestämda dagar då man gick och man hade alltid något att göra och behövde inte tänka efter så mycket...nu är de lite annorlunda, man vet inte alltid hur dagarna ser ut. Kan ju inte precis säga att jag saknar skolan för jag älskar att jobba..skillnaden är bara att man inte alltid kan räkna med att jobb finns, tänk om de vore lite enklare att få en fast tjänst..men de är ju inte så lätt i dagens samhälle.   


Har allt lite planer och tankar om min "jobbkarriär" längre fram men kan ju inte avslöja för mycket innan jag själv kommit överens med ...aa mig sjäv hihi   


Ibland kan jag sitta och tänka tillbaka på när jag var liten och tonåring t.o.m...att problemenen man då tyckte va stora som Globen igentligen var små bagateller..jag tror lite att de är meningen, man ska stöta på nya utmaningar och en del är tuffare än andra för att hela tiden växa i sig själv och faktiskt inse att man klarar av mer än man tror :) Klart att jag inte alltid är värsta optimisten, ska inte ljuga..jag är istället rena pessimisten när de t.e.x kommer till jobb och bara för de nu är lite dåligt med de så blir jag negativ! Men som sagt de finns ju alltid dom som har de värre så måste man tänka!


Gud vad jag tjatar om jobb och hit o dit! Händer faktiskt mycket roligt i mitt liv också, de står ju aldrig stilla iallafall! Jag och min sambo har lyckats flytta 2 gånger sen vi flytta ihop förra Juni, eller jag har igentligen flyttat 3 gånger sen dess..( om man räknar med när jag flytta från mina föräldrar ihop med honom ) och sen 2 gånger till, när vi hittat nya lägenheter och nu slutligen har vi hamnat i Mariestad..där jag aldrig skulle hamna för ett år sedan sa jag haha! :) Men kan säga att jag ser väldigt ljust på det ändå och kan absolut inte klaga på våran slutdestination   


Nu ska jag göra något bra och viktigt av denna dagen också! Hejdå så länge...lovar att inte vara borta 1 år nu iallafall    hihi.







Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hallå folket, Alexandra här!
I min blogg kan ni läsa allt från en vanlig vardag till äventyr! Läs och njut!
Puss

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards