Alla inlägg under mars 2011

Av Alexandra Hansen - 31 mars 2011 22:33

Hej bloggen!

Inte haft motivation till o skriva men nu tar jag tag i det igen, har jobbat två dagar denna veckan efter skolan så har inte suttit rastlös precis o det är skönt!

Imorgon är jag ledig (om inte jobbet ringer)!

Vet inte riktigt vad jag ska skriva igentligen, mina tankar far omkring och det känns inte som att jag har båda fötterna på jorden just nu, jag är i min egna värld och känns som de som händer omkring mig är i en annan bubbla och jag sitter här i min egna bubbla och kan bara se allt rusa förbi men kan inte göra något!

Jag är tjejen som alltid försöker hålla humöret upp fast de igentligen är i botten, jag är nog lite sådär..hur ska man säga.. Vill aldrig verka ledsen/sur/arg fast jag kanske igentligen är det! Men ibland är de nyttigt och få ruska av sig de och bara släppa alla hämningar..!

Livet består i stort sett av uppförsbackar eller nedförsbackar..o de är precis lika logiskt som de låter, uppförsbackarna är jobbiga och nedförsbackarna är lätta! Är de någonsin nyttigt o ha många uppförsbackar? Eller sliter de ut en totalt? Hur mycket kraft får tas ifrån en?


Många tankar.


Av Alexandra Hansen - 29 mars 2011 23:42

Har äntligen laddat hem Fourth Kind som jag tänkte lägga mig o se nu, vet att de låter sjukt att jag frivilligt lägger mig och ser en skräckfilm själv mitt i natten, men jag bara älskar de! O sen kunna dra täcket över huvudet när man blir rädd och även sitta o skaka om de är så..haha!

Jag är galen i skräckfilmer trots att jag är väldigt lättskrämd, men föredrar nästan en skräck framför en romantisk film, klart jag gillar romantik också men då blir jag bara tårögd istället!


Natti!

Av Alexandra Hansen - 29 mars 2011 18:24

Tisdag och hade en riktigt soft dag i skolan plus att jag fick veta att vi är lediga varje fredag, WIHOO längre helg o kortare vecka, inte klagar man! 

Imorgon börjar jag kl 12.45 och då skulle vi iväg på någon grej med klassen, prata om stroke eller va det va, iallafall så får jag sovmorgon och plus att jag ska övningsköra till Skara så slipper åka buss, gött!!


Just nu tankar jag hem en skräckfilm och tänkte lägga mig och kika på den ikväll efter en härlig dusch!

Funderar på vad de ska bli för gott till kvällsmat? Är redan hungrig igen!


Saknar min Elias, massor!  


Pusspuss

Av Alexandra Hansen - 28 mars 2011 21:05

Skrev nyss ett inlägg men har inte mycket för mig såhär på kvällen så satt och fundera på om jag är den enda människan i världen som hela tiden tänker för mycket? Ja visst låter de dumt o "tänka för mycket" men alltså har alltid fått höra av personer som står mig nära att "Alexandra sluta tänka så mycket" Jag kan liksom sitta o tänka på saker riktigt i detalj!

Speciellt såhär på kvällen när man sitter o lyssnar på musik, jag kan sitta o tänka på tex, saker som stör mig, saker som har med skolan o göra, vänner och allt möjligt!

Och när jag går runt och tänker på dåliga saker eller saker som gör mig förbannad blir jag bara på dåligt humör, o hur låter inte den ursäkten "Förlåt om jag är sur men tänker på saker som gör mig sur" Haha?

Även om personerna i min omgivning gör mig glad och alltid gör så jag inte tänker massa så kommer de ändå fram sen när man är själv!

Jag har alltid varit den som tänkt massa o kommer nog alltid vara det.

Jag kan sitta i skolan på lektionen och va inne helt i min egna värld och inte hör ett skit vad som sägs runt omkring mig, just för att jag tänker på helt andra saker än de som har med skolan o göra!

Men klart de är mycket positiva tankar också, jag är nog en riktig "dagdrömmare" tror jag!






Av Alexandra Hansen - 28 mars 2011 20:13

Måndag igen då och har väl inte haft världens bästa dag för har haft riktigt tråkigt o då går humöret ner! Tänker lägga mig tidigt ikväll för börjar 8 imorgon och åker närmare halv 7!

Påtal om roligare saker så har vädret varit alldeles underbart idag, underbart att kunna ha på sig skinnjackan igen, och jag riktigt kände hur solen värmde!

Blev så jävla sugen på o grilla någon dag snart, för det är ju en typisk "vårtradition" man bara måste göra!

O tack gode gud att inte den äckliga snön la sig för då hade jag nog börjar gråta.


Träffa även brorsan en liten sväng idag, blir inte många minuter per vecka om ens varje vecka jag träffar honom, men bestämde iallafall att kika förbi han o fika någon dag! Mys!


Pusss


 

Av Alexandra Hansen - 27 mars 2011 13:04

Hade en toppen lördag med tjejerna, först så förfesta vi hos Sandra med bland annat charader, karaoke, dansspel och självklart "jag har aldrig". Skitkul var de speciellt när vi körde charader och man skulle visa alla möjliga knäppa sakerna från indian till nudist, haha man fick sig ett gott skratt!

Sedan drog vi vidare till Statt och skaka lite rooompah till Sean Banan!

Hade så fruktansvärt ont i mina fötter senare på kvällen efter klackskorna, känns att man inte gått i höga klackar på ett tag nu! Känner av de än i dag att mina fötter är ömma, men men, de va det värt!

De var väldigt mycket folk senare så man hade knappt plats och dansa så blev en del sittande också.

Senare när jag kommit hem så ringde Elias och kom ut till mig och de va så underbart att få krypa tätt intill han och sova    vi somna typ 6 på morgonen och gick upp vid halv 10 så jag känner mig lagom trött, men då somnar jag nog bra ikväll! Man förlorade ju även en timme inatt när klockan ställdes om!


Och nu är de redan söndag, vart tar helgerna vägen? Kändes som de nyss va fredag och man tänkte "fan va skönt med helg" och imorgon är de skola igen, och som vanligt kommer man gå o vänta på helgen hela veckan!

Jag har haft en toppen helg med vännerna och pojkvännen! Och de va så skönt för alla va på så bra humör igår när vi festa och inga sura miner, då blir allt så mycket bättre!

Förövrigt är jag lite bakis men ändå inte så farligt, inget illamående och ingen huvudvärk iallafall bara trött och slö!

Blir säkert att vila en stund sen!


Och jag lider...det är ingen Solsidan och se fram imot idag! Tråkigt  


Pusspuss.

Av Alexandra Hansen - 26 mars 2011 14:12

Älskar lördagar, älskar lördagar så förbannat mycket!

De bästa av allt är när man höjer volymen extra och sätter på sig kvällens outfit och tar första klunken ur den alkoholhaltiga drycken och ser solen lysa utanför, de är då man känner sig extra levande och taggar till tusen!

Tänk om inte lördagar hade funnits? Ne då hade man kommit hem där på fredagen trött o sliten efter en veckas skola/arbete o typ somnat direkt när man la sig i sängen för o se en film! O sen när man vakna upp va de söndag o ja då tar man de lilla lugna för de är skola/jobb dagen efter igen..haha vilka tankar jag har, men klart hade inte lördagen funnits hade man inte lidit utav de, men nu när man tänker på de hade det varit hemskt!

Idag är jag som en durasell kanin, jag bara går o går och finns hela tiden något jag måste göra, skönt ändå när man har sånna dagar , idag har jag t.o.m fyllt tvättmaskinen full två gånger (med typ bara mina kläder) för att idag känns de extra kul o göra de..enbart för att de är lördag..hihi! Jaja knasig jag är nu, som tycker de är kul o sätta på tvättmaskinen på en lördag!

O hundvakt är jag också åt världens sötaste hund, hon ligger så sött i min säng och kollar på mig!

Jag kan väl likaväl springa in till Mariestad ikväll med all min energi!

GO Alexandra!   

Av Alexandra Hansen - 26 mars 2011 10:54

Tog lite ledigt från min blogg igår men idag är jag här igen!

Hade Elias här igår och över natten, igår var vi inne hos hans familj i Mariestad och åt mat och prata, väldigt mysigt! Nu på morgonen åt vi våfflor och sen åkte han in till stan för att spendera sin lördag med killkompisarna och jag ska spendera min med tjejerna!  

Snart får vi lite besök av min farbror o hans fru från Borås så blir att sitta och prata lite och säkert äta ännu mer våfflor (med massa grädde).

Sen ska jag träffa Lina och så blir de att fixa sig lite för att sedan dra vidare till Emilia på förfest, galet!

Kvällens planer är Statt och Sean Banan, de kan man ju bara inte missa!

Jag tycker min helg ser toppen ut och hittills har den varit de, både tid med min favoritkille och mina favorittjejer! Vad mer kan man begära?

Så till er alla som ska festa ikväll säger jag nu SKÅL på er och ha en förbannat rolig lördag för de ska jag ha!  




Puss Alexandra!

Presentation


Hallå folket, Alexandra här!
I min blogg kan ni läsa allt från en vanlig vardag till äventyr! Läs och njut!
Puss

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards