Direktlänk till inlägg 9 november 2011

Höst o allt därimellan!

Av Alexandra Hansen - 9 november 2011 19:41

November- de är mörkt o kallt men ändå lite mysigt med levande ljus på kvällen. Ligger nerkrupen i sängen, både lite höstinfluensa och hösttrötthet har jag drabbats av.

Tiden går så förbannat fort, nu är de snart jul igen..men inte ska man klaga när de finns så mycket och se fram imot.


Ikväll är en bra kväll att skriva blogg, de är lugnt o tyst, bara jag o mina tankar..

Jag nämnde nyss att tiden går fort, o ja de gör den..men ibland vill man fram fortare ändå, man har framtidsplaner o tänker dagligen på vad man ska göra lite längre fram!

O samtidigt ska man inte stressa för mycket, leva i nuet är också viktigt..Gå inte miste om dagarna alltför mycket för dom kommer ju aldrig mer tillbaka.

Jag är tjejen som inte gillar o stå o stampa på ett o samma ställe, jag vill hela tiden se förändringar o möta nya mål..Det som jag nog har för dåligt med ibland är tålamod- tålamod när jag vill att något ska hända NU, DIREKT ungefär..men hela livet går ju igentligen ut på o ha tålamod..


Du går i skolan o ska bli något, de är tålamod att plugga o ta sig igenom dom åren! Sen vill du ut o jobba o kanske strävar efter ett speciellt jobb, de är tålamod!

Sen vill du skaffa lägenhet/hus, de ska passa dig själv bra och om du delar de med någon - tålamod.

Du vill köpa fina saker, kunna ge bort fina saker o ibland roa dig..o då krävs de tid o jobb o pengar- tåålamod.

Du bygger kanske upp en bild hur din framtid ska se ut..tålamod innan du är där!

Ja jag skulle kunna skriva tusen saker till som kräver tålamod, och tålamod är en bra egenskap, klart man inte alltid ska ha långt tålamod men när de kommer till saker som är viktiga för en och man vill få de så bra man tänkt sig kommer tålamod in i bilden, allt växer inte på träd eller ligger i skattkistor.


Det som är tålamod för någon kanske inte alls är det för en annan, men som tur är vi alla olika.


Alexandra.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Hansen - 24 april 2013 13:12

Snacka om att jag blev en glad tjej när jag upptäckte att min blogg fanns kvar och att jag lyckades komma in på den! :) Har inte haft tillgång till någon egen dator på ett tag utan levt lite för mycket i min lilla Iphone ruta så skönt att ha något st...

Av Alexandra Hansen - 22 februari 2012 23:59

Som jag nog nämnt i alla dom senaste raderna jag skrivit så skulle jag bli bättre på o blogga igen, men det har ju skitit sig så ska inte lova något denna gång! Jo men visst börjar det nog gå mot vår ute nu o jag blir så himla glad när solen lyser ...

Av Alexandra Hansen - 13 september 2011 23:14

Nu sitter man här igen i sängen men kuddarna mot väggen o har hämtat laptopen för att man ligger o vrider o vänder på sig o kan inte sova! Vet att de inte gör en tröttare precis av o sätta sig vid datorn, men jag får lite smått panik av o inte kunn...

Av Alexandra Hansen - 12 september 2011 18:10

Nu sitter jag här igen och är fortfarande lite chockad över ett mycket roligt  besked jag fick idag, min plånbok är tydligen återfunnen efter ca 2 månader! Blev av med den i somras när jag va ute med en kompis, helt otroligt vad glad jag blev för d...

Av Alexandra Hansen - 5 september 2011 22:20

Nu får jag snart ta mig i kragen med detta o va duktigare med o skriva! Igentligen ska jag väl inte säga att jag inte har tid, men på ett sätt har de varit så! Skolan har börjat, jag ligger i för fullt med mitt körkort ( :D ) och är knappt hemma lä...

Presentation


Hallå folket, Alexandra här!
I min blogg kan ni läsa allt från en vanlig vardag till äventyr! Läs och njut!
Puss

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards